|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2448 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przedstawiam Państwu propozycję lekcji języka niemieckiego, której celem jest ćwiczenie umiejętności relacjonowania wydarzeń na podstawie przebiegu rozmowy, tekstu czytanego z uwzględnieniem zmiany perspektywy narracji. Zajęcia te opracowałam z myślą o moich uczniach III klasy liceum ogólnokształcącego. Zachęcam do przeprowadzenia podobnych zajęć w swojej szkole jako powtórka przed maturą z zakresu sprawności mówienia. Konspekt lekcji języka niemieckiego
Nauczyciel - mgr Magdalena Traczyńska Szkoła - Liceum Ogólnokształcące Klasa - III grupa 16 osobowa, 2 godziny tygodniowo Data - Czas trwania lekcji – 45 minut Podręcznik - Themen II Temat lekcji: Arbeit im Ausland Cele lekcji:
Cel główny: ćwiczenie umiejętności relacjonowania wydarzeń na podstawie przebiegu rozmowy, tekstu czytanego z uwzględnieniem zmiany perspektywy narracji
Cele operacyjne: Wiadomosci – uczeń zna: słownictwo z zakresu Arbeit und Beruf struktury zdaniowe z „weil“ i „um.... zu“
Umiejetności – uczeń potrafi: rozumieć treść rozmowy usłyszanej z kasety i odpowiadać na pytania do danego tekstu rozumieć treść tekstu czytanego i odpowiedzieć na pytanie do niego zastosować we własnych wypowiedziach struktury zdaniowe z „weil“ i „um .... zu“
Postawy- uczeń potrafi pracować indywidualnie doskonali umiejętność pracy w grupie
Metody nauczania: Praktyczne – ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu i czytaniu Komunikacyjne – ćwiczenia w mówieniu
Formy pracy: indywidualna w grupach
Środki i materiały dydaktyczne: magnetofon, kaseta kopie z pytaniami do tekstów
TOK LEKCJI
1. Faza wstępna 7 minut
Czynności organizacyjne: Powitanie- sprawdzenie listy obecności zapisanie tematu na tablicy Rozgrzewka językowa wprowadzenie do lekcji nauczyciel rysuje na tablicy asocjogram uczeń podaje słownictwo związane z tematem praca za granicą.
2. Faza realizacyjna 25 minut
Uczniowie: -otrzymują kopie do tekstu z kasety analizują je -trzykrotnie słuchają tekst o planach zawodowych Doris -odpowiadają na pytania - poprawne odpowiedzi zapisują na tablicy w formie tabeli Uczniowie: - dzieleni są na trzy grupy -każda grupa otrzymuje tekst z opisami doświadczeń zawodowych za granicą różnych osób -czytają te teksty i wspólnie odpowiadają na pytania stosując użyte w nich konstrukcje z „um ..zu” oraz „weil” -informacje na temat każdej osoby uzyskane na podstawie pytań do tekstu odczytuje jeden przedstawiciel grupy i zapisuje je w tabeli.
3. Faza podsumowująca 13 minut
-Na podstawie pytań pomocniczych nauczyciela uczniowie redagują własna wypowiedż z zastosowaniem konstrukcji zdaniowych z weil i um ... zu na temat wyjazdu za granicę i powodów dla jakich podjęliby tam pracę. -Objaśnienie zadania domowego Tworzenie zdań z poznanymi konstrukcjami zdaniowymi -Wystawienie ocen za aktywność na lekcji -Pożegnanie uczniów
Załączniki kopie z pytaniami
Grupa I Simone Dahms
Wohin ist sie gefahren? Wo hat sie gearbeitet? Warum wollte sie im Ausland arbeiten? Warum empfiehlt sie die Arbeit in England?
Grupa II Frauke Künzel Wohin ist sie gefahren? Wo hat sie gearbeitet? Warum wollte sie im Ausland arbeiten? Warum empfiehlt sie die Arbeit in Frankreich?
Grupa III Ulrike Schuback Wohin ist sie gefahren? Wo hat sie gearbeitet? Warum wollte sie im Ausland arbeiten? Warum empfiehlt sie die Arbeit in Italien?
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|